Sustainable Ways NÅR VI SIGER, AT VI DRIVER ANDERLEDES HOTELLER MED OMTANKE – JA SÅ MENER VI DET.

Faktisk så meget, at dette er vores helt klare mission for vores virksomhed.

En ansvarlig og bæredygtig tilgang til at drive hoteller er altafgørende nu, så vi kan skabe ekstraordinære gæsteoplevelser i fremtiden. Hos Brøchner Hotels, tager vi stilling til, hvordan vi påvirker den verden, vi er en del af - og menneskerne omkring os. For os er det vigtigt at tage ansvar - og inspirere vores gæster til at gøre det samme. Det er ikke nogen simpel opgave, men en kontinuerlig rejse vi er på.

Vil du hoppe direkte ind i tallene med det samme? I vores årlige Responsibility Report kan du få indsigt i vores sustainable strategi, tal og mål, herunder en status på vores fremskridt og actions indtil nu ...med et par små slip-ups og learnings undervejs:

Responsibility Report 2023  (på engelsk)

B corp certificeret

Facade   Portrait certified

VI GJORDE DET ... VI ER NU EN DEL AF B CORP KLUBBEN!

Som den første hotelkæde i København er vi nu B Corp certificeret!

Vi har egentlig altid drevet vores forretning med stor ansvarlighed og omtanke, da det er helt grundlæggende for måden, vi gerne vil være virksomhed (og mennesker) på. Vi vil gerne gøre det ordentligt – og være ordentlige. Så det er med kæmpe stolthed, at vi nu som en certificeret B Corporation er en del af et større globalt fællesskab af internationale virksomheder, hvor vi på tværs af kloden arbejder for sammen at skabe en positiv social og miljømæssig aftryk på verden. Så det er en utrolig stor anerkendelse!

B Corp er en vigtig global certificering, fordi den sætter en anden standard for, hvilken forskel en virksomhed gør for samfundet. Den ser på hele forretningsmodellen, ikke kun produktet. Så for at blive en del af B Corp skal du opfylde de højeste standarder inden for social og miljømæssig ansvarlighed. Kort sagt, skal du kunne bevise, at du bruger din forretning til at skabe positiv forandring i verdenen. Det gør du ved at score over 80 point på baggrund af svarene til 250 spørgsmål inden for de fem hovedkategorier: governance, workers, customers, community, og environment.

Så ja, lad os bare sige det ... at blive en B Corp er ikke nemt.

Men det er her vores 'challenge accepted' mentalitet kommer på banen - især når det gælder, hvordan vi med vores virksomhed kan gøre en forskel for planeten og de mennesker, der lever på den. Så vi kastede os hovedkulds ind i processen, og i løbet af de sidste 2 år har vi gennemgået hele vores virksomhed med loop. Og ... vi har lært utrolig meget! For mens vi stolt har kunne krydse en del bokse af med det samme, så fandt vi også masser af steder her og der, hvor vi kunne gøre det endnu bedre. Vi har endda lavet et par fuck-ups undervejs (jep, vi sagde det). Fordi at ’gøre det godt’ betyder bestemt ikke at ’gøre det perfekt’.

Og selvom det jo føles som en særlig æresmedalje, er B Corp netop ikke en pris; det er et fællesskab, hvor alle arbejder for det samme mål. Så medlemskabet forpligter! Vi er derfor ansvarlige for, hvilket aftryk vi sætter som virksomhed hver eneste dag - og vil fortsætte med at forbedre os.


Men hvordan? Hvis du er til tal og diagrammer, kan du hoppe direkte til vores Responsibility Report (på engelsk) og få mere indblik i processen – og er du til lidt mindre 'tung' læsning, så scoll ned på siden her…

Hvordan vi gjorde det

SP34 Apartments Standard Apartments (12)

VI HAR ET FOKUS VÆRDIER & BÆREDYGTIG STRATEGI

Vores bæredygtighedsstrategi er baseret på disse kerneværdier, som vi sammen har sat i virksomheden:

ANSVAR, PASSION & OMSORG

De er retningslinjerne for, hvordan vi agerer overfor miljøet, vores samfund og menneskerne omkring os - og hvordan vi inspirerer vores gæster og leverandører til at gøre det samme. Og vi arbejder hårdt på at forbedre disse værdier hver dag. For at tage en mere holistisk bæredygtig tilgang er hver af disse kerneværdier knyttet til disse overordnede fokusområder:

PRODUKT, MENNESKER & PLANET

Se nedenfor, hvordan vi arbejder ud fra disse.

Hotel SP34   Social Space Details (3)

VI SÆTTER MÅL SDG MÅL

Har du aldrig hørt om SDG? Så lad os lige hurtig opsummere, hvad det går ud på. SDG er kort for ’Sustainable Development Goals’, og omhandler FN’s 17 verdensmål for bæredygtig udvikling hen mod 2030.

For at understøtte vores strategi i en global kontekst har vi koblet vores værdi- og fokusområder til tre af FN's mål for bæredygtig udvikling:

#11: Bæredygtige byer & Lokalsamfund

#3: Sundhed & Trivsel

#12: Ansvarligt forbrug & Produktion

Vi har udvalgt disse mål baseret på, hvor vi har vores styrker, og hvor vi kan tage ansvar for fremtiden.

KERNEVÆRDIER & SDG-MÅL

Her er, hvordan vi forbinder vores egne kerneværdier og strategi i en global sammenhæng med FN's SDG mål for bæredygtig udvikling:

ANSVARPRODUKT

SDG-MÅL #11
Bæredygtige byer & fællesskaber

Mål om at reducere vores forbrug og prioritere bæredygtige energikilder på vores ejendomme.

PassionMENNESKER

SDG MÅL #3:
Sundhed & Trivsel

Vi er passionerede omkring mennesker – både i vores egen organisation og omkring os.

OMSORGPlanet

SDG-MÅL #12:
Ansvarligt forbrug & Produktion

Vi drager omsorg om vores planet ved ansvarligt indkøb, reducering af vores ressourceforbrug samt ved at stille særlige krav til vores leverandører.

Breakfast

VI TAGER ANSVAR ”WE WALK THE TALK”

Det vil altid være en løbende bæredygtig rejse, men vi er allerede i fuld gang på flere områder. Her er, hvad vi i dag gør inden for vores overordnede fokusområder:

GOOD MORNING. IT’S ORGANIC!

90-100% af vores morgenmadsudvalg er økologisk. På alle vores hoteller er morgenmaden certificeret med det ‘Det Økologiske Spisemærke’ i guld.

INGEN MADSPILD, TAK.

Vi minimerer madspild ved at portionsanrette, optimere vores indkøb og genanvende, når det er muligt. Vi måler madspild for hver enhed månedligt for at holde vores høje standarder - og sætte nye mål.

VORES LEVERANDØRER

Vi stiller krav til, at vores leverandører har en bæredygtig profil. Alle vores leverandører underskriver en 'code of conduct', hvor vi stiller krav til at overholde internationale konventioner, miljølovgivning og arbejdslovgivning.

LOKALSAMFUND

Vi donerer løbende møbler og inventar til shelters. To gange om året afholder vi tøjindsamlinger til den kommende sæson i samarbejde med ‘Aktivitetscentret Sundholm’ i København og ‘Værestedet Jægergårdsgade’ i Aarhus.

VORES TEAM

Trivsel for vores team er helt centralt for måden, vi driver virksomhed på. Nedenfor kan du få lidt mere indsigt i vores kultur, og hvordan vi sikrer trivsel og en positiv indvirkning på vores team.

DANISH (VIND)DYNAMITE

Al elforbrug er dækket af 100% miljøcertificeret vedvarende vindenergi, og CO2-neutral energi fremstillet ved dansk vindkraft.

INGEN PLASTIK, TAK!

Engangsplast er kun en del af vores drift, hvor det operativt ikke kan undgås, eksempelvis ved behov for holdbart produkt til skiltning.

GREEN KEY

Vi er en del af den internationale miljøcertificering Green Key, hvorigennem vi sikrer, at vi lever op til skarpe miljøkrav og energiforbedringer.

ANSVAR, PASSION & OMSORG

f4addcf21de80c9ba55da4adeab2030a82225291

VI DRAGER OMSORG PLADS TIL ALLE

For os er det vigtigt, at vores kerneværdier kan genkendes, ses og ikke mindst mærkes af vores team – hele vejen rundt. Hver og én skal trives og føle sig 100% inkluderet, hørt og værdsat. Det sikrer vi ved:

SAMMENHOLD

Vi er altid sammen om tingene - som ét hold. Vi arbejder med et mindset om, at alles stemme tæller, så vi inddrager vores medarbejdere så meget som muligt. De bedste løsninger er trods alt dem, vi skaber sammen.

I DIN KOLLEGAS SKO

Vi holder løbende særlige ’out of office’-dage, hvor kolleger skifter job for at få indsigt i hinandens arbejde og opgaver.

DIVERSITET & KULTUR

Vores dører er altid åbne – det samme gælder vores sind og ikke mindst hjerter. ‘Højt til loftet’ er lidt en brugt klassiker, især hvis den ikke følges til dørs. Men for os er det absolut højeste prioritet at tilbyde en inkluderende, mangfoldig og multikulturel arbejdsplads, hvor der er plads til alle.

‘100% DIG’

Kort fortalt: når du arbejder hos os, skal du bare være præcis, som den du er.
Og så er vi mere vilde med en passioneret ildsjæl end af et langt CV. For Ligesom vores kerneværdier er passion det, der trives mennesker - og gør dem unikke. Så bring your personality, resten kan læres.

TILLID

... og plads til at fejle. For man kan ikke gøre tingene godt uden at lave fejl.

Vi har 100% tillid til, at vores medarbejdere kan tage ansvar og har derfor altid mandat til selv træffe beslutninger i situationen.

POSITIV PÅVIRKNING

For at opfordrer til en bæredygtig adfærd hos vores team har vi forskellige indsatsområder. Vi udvikler konkrete retningslinjer til at agere mere ansvarligt i deres arbejde samt inviterer løbende til frivilligt arbejde gennem Brøchner Hotels.

EN GOD OPSTART

… er afgørende for resten. Så alle nye medarbejdere starter op med vores BRØCHNER ACADEMY introforløb, så de er klædt godt på og føler sig velkommen. Herefter tildeles de ’Brøchner buddy’ som guider og hjælper dem godt videre ind i virksomheden.

VIDEREUDVIKLING

Vi investerer i både personlig og karrieremæssig vækst med mulighed for uddannelse, kurser og uddannelsesrejser, så vores medarbejdere kan udvikle sig mod deres passion.

Det lyder måske som en kliché. Men for os er det vigtigt at være mere end bare en arbejdsplads. Vores værdier og kultur er baseret på gode personlige relationer hele vejen rundt – ja faktisk hvad vi vil kalde et særligt Brøchner-familiebånd. Og selvom du ikke er en del af virksomheden længere, så er du stadig en del af familien. Derfor har vi skabt BRØCHNER ALUMNI for tidligere kollegaer, hvor de får gode fordele og treats. For én gang en Brøchner, altid en Brøchner.

Stairs

VI UDVIKLER SKRIDT FOR SKRIDT

Når det kommer til bæredygtighed, er der aldrig et slutmål eller en endelig liste. Vi stræber hele tiden efter at blive bedre - og bedre. For at være en del af en bæredygtig fremtid er der mange actions points, der skal tages allerede i dag. For at sikre dette har vi sat 69 konkrete bæredygtige mål - fra helt CO2-neutrale enheder til en 100% re-use strategi. Alle 68 bæredygtige mål skal nås inden 2028.

Side citat ikon

WE WANT YOU TO FEEL THE DIFFERENCEWHEN STAYING WITH US